Generatywna AI – idą nowe czasy

Prawnych przeszkód nie ma, ale nie można też wdrażać rozwiązań bez przygotowania.

Publikacja: 29.08.2023 10:48

Generatywna AI – idą nowe czasy

Foto: Adobe Stock

Rynek sztucznej inteligencji dynamicznie się rozwija, a upowszechnienie tzw. generatywnej sztucznej inteligencji, które można przypisywać OpenAI, zwiększyło zainteresowanie wdrożeniami także u tych przedsiębiorstw, które dotąd sceptycznie podchodziły do nowych technologii. Dziś ChatGPT jest odmieniany przez wszystkie przypadki, a mało kto nie słyszał jeszcze o narzędziu, które jest w stanie odpowiedzieć na prawie każde pytanie. I to bardzo szybko.

Ma to swe oczywiste plusy, bo rosnące zainteresowanie tymi rozwiązaniami przyczynia się do rozwoju gospodarki, poprawy efektywności oraz stymulowania wzrostu przedsiębiorstw. A i klient na tym niewątpliwie zyskuje. Wydaje się, że wszyscy powinni być szczęśliwi, a droga do szczęścia i bogactwa stoi otworem. Rzeczywistość jest jednak nieco bardziej brutalna i choć generatywnej sztucznej inteligencji nie można odmówić „wyjątkowości” (pod warunkiem, że uznajemy personifikację oprogramowania), to jednak jej wdrożenie musi wiązać się z koniecznością zmierzenia się z jej słabościami, które nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka.

Pozostało 82% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Plusy i minusy fundacji w Liechtensteinie
Biznes
Czy warto założyć fundację prywatną w Liechtensteinie?
Biznes
Centralizacja polityki spójności nie pomoże przedsiębiorcom
Biznes
Dyrektywa NIS 2 – początek nowej ery cyberbezpieczeństwa w UE
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biznes
Podział spółki przez wyodrębnienie – jak wykorzystać nowe rozwiązanie?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje