Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

W nowych strategiach e-commerce firmy opracowują nowe sposoby kontaktu z konsumentami i zachęcania ich do zakupu oferowanych towarów i usług, np. tzw. dark patterns. Nie powinny jednak tego robić, odmawiając nabywcy możliwości świadomego wyboru.

Publikacja: 24.10.2023 02:00

Dark patterns, czyli pułapki internetowe zastawiane na konsumentów

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie można zauważyć rosnące zainteresowanie organów regulacyjnych internetowymi działaniami przedsiębiorców mającymi przełożenie na rzeczywiste zagrożenie dla interesów konsumentów.

Działania polskiego organu regulacyjnego

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Unijna walka z nadmiarem opakowań - nowe obowiązki dla firm
Biznes
Nowe wymogi dotyczące opakowań. Jak stosować przepisy w praktyce?
Biznes
Jak Unia chce stać się liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji
Biznes
Darowizna czy dochód? Fiskus wprowadza zamieszanie wokół zbiórek online
Biznes
„Bez cukru”– kiedy oświadczenia żywieniowe naruszają prawo