Aktualizacja: 12.05.2025 07:44 Publikacja: 07.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości, wprowadza liczne zakazy związane z reklamą i promocją alkoholu. Wyjątek dotyczy piwa, ale i tu przewidziano liczne ograniczenia. Alkoholi nie wolno więc – co do zasady – ani reklamować, ani promować, publicznie. Złamanie tych zakazów jest przestępstwem - grozi za to grzywna od 10 tys. zł – do 500 tys. zł.
Niby zakaz ten wydaje się oczywisty, ale w praktyce nie jest. Ustawa definiuje słowa „reklama” i „promocja”, ale nie wyjaśnia, co oznacza słowo „publicznie”. Z odczytaniem intencji ustawodawcy miały nawet problem organy ścigania. Do niedawna jeszcze, umarzano postępowania, gdy sprawa dotyczyła reklamy alkoholu w mediach społecznościowych. Uznawano bowiem, że dostęp do nich ma ograniczona liczba osób, po zalogowaniu, nie jest więc to przekaz publiczny – w przeciwieństwie do telewizji, radia, czy gazet.
Rozpoczął się czas zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oraz walnych zgromadzeń w spółkach akcyjn...
Fundacje rodzinne muszą nie tylko dbać o sukcesję i konsolidację aktywów, ale również o transparentność swoich d...
Zbliżający się „sezon” zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oznacza konieczność podjęcia kluczowy...
Zbliżający się okres walnych zgromadzeń spółek giełdowych jest dobrą okazją do zastanowienia się nad tym, w jaki...
W ostatnich miesiącach światowy handel stanął w obliczu istotnych zmian, które mogą wpłynąć na gospodarkę świato...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas