Reklama

Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł

Przepisy zakazują używania określonych systemów i urządzeń do przesyłania informacji handlowych bez uzyskania uprzedniej zgody odbiorcy. Jak jednak pokazuje praktyka, ochrona przed spamem jest często iluzoryczna.

Publikacja: 26.08.2025 05:20

Ochrona przed spamem jest często iluzoryczna.

Ochrona przed spamem jest często iluzoryczna.

Foto: Adobe Stock

Przez lata próbowano walczyć z problemem spamu różnymi mechanizmami – obserwowana ewolucja przepisów niestety nie wpłynęła na efektywność podejmowanych działań. Obecnie organ nadzoru formułuje oczekiwanie, by to odbiorca przekazu marketingowego wykazywał brak zgody na komunikację. Stwarza to obawy, że ochrona użytkownika końcowego może mieć w praktyce charakter czysto pozorny.

Wyrok ws. spamu. Kwoty kar nie ograniczą spamu

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Reklama
Reklama
Reklama