Reklama

Używanie cudzego znaku towarowego – obrona importera równoległego a ciężar dowodu

Uprawniony do znaku towarowego może sprzeciwić się korzystaniu z niego przez importera równoległego (dalszego dystrybutora). Jakie kroki może podjąć wówczas importer równoległy?

Publikacja: 26.09.2025 04:30

Używanie cudzego znaku towarowego – obrona importera równoległego a ciężar dowodu

Używanie cudzego znaku towarowego – obrona importera równoległego a ciężar dowodu

Foto: Adobe Stock

Uprawnionym z tytułu prawa ochronnego na znak towarowy przysługuje szeroki monopol obejmujący m.in. umieszczanie znaku na towarach lub opakowaniach, oferowanie towarów, decydowanie o ich wprowadzaniu do obrotu, import lub eksport towarów czy też używanie znaku w reklamie. W praktyce, korzystając ze swobody przepływu towarów w ramach rynku wewnętrznego, przedsiębiorcy-importerzy równolegli, niebędący oficjalnymi dystrybutorami, oferują do sprzedaży towary zakupione na preferencyjnych warunkach w innych państwach Unii Europejskiej. Tego typu działania opierają się na regule wyczerpania praw wynikających ze znaku towarowego, która pod pewnymi warunkami umożliwia wprowadzanie do obrotu towarów oznaczonych znakiem bez konieczności zawarcia porozumienia z uprawnionym z tytułu znaku.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama