Aktualizacja: 21.11.2024 21:29 Publikacja: 07.12.2023 16:46
Foto: AdobeStock
Zgodnie z badaniem PSPA i EV Klub Polska roczne oszczędności dla małej firmy, która przestawi się z samochodów z napędem spalinowym na pojazdy całkowicie elektryczne mogą wynieść nawet 27 tys. złotych rocznie.
Źródła tych oszczędności należy szukać przede wszystkim w rządowych programach dopłat do e-aut- najważniejszym dofinansowaniem wydaje się być program "Mój elektryk", który prócz zakupu nowego samochodu obejmuje także leasing oraz transakcje wynajmu długoterminowego. Według serwisu Menadżerfloty.pl, całkowity koszt posiadania elektryka, po uwzględnieniu dopłaty ze środków publicznych, może – dzięki znacznie niższym kosztom eksploatacji – zrównać się z kosztem samochodu spalinowego nawet przed upływem roku od zakupu.
Pod koniec września w Polsce działało 367,6 tys. sklepów - o 0,4 proc. mniej niż w końcówce 2023 r. Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek handlu detalicznego, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych.
Ponad 1,4 mld zł długów mają firmy z kluczowego dla polskiej gospodarki sektora transportu, spedycji i logistyki - wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów.
Ani polska ustawa, ani unijne rozporządzenie nie wyeliminują ryzyk charakterystycznych dla rynku kryptoaktywów – podkreśla Zbigniew Wiliński, dyrektor departamentu Innowacji Finansowych FinTech w UKNF.
„To jeden z najgorszych odczytów, jakie kiedykolwiek widzieliśmy” – twierdzą ekonomiści komentujący dane GUS na temat wrześniowych wyników sprzedaży detalicznej. Spadek o 3 proc. rok do roku jest ich zdaniem wartością niespotykaną od czasu pierwszej fali pandemii COVID-19.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Niektóre sklepy z odzieżą i obuwiem radzą sobie lepiej niż przed rokiem, ale np. firmy sprzedające galanterię skórzaną mówią o spadku przychodów z powodu zbyt ciepłej jesieni.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Przedsiębiorca nie musi płacić składek społecznych m.in. wtedy, gdy ma inny tytuł do tych ubezpieczeń, jakim jest stosunek pracy. Warunkiem jest jednak, by osiągał z niego odpowiednie wynagrodzenie.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Po tym jak założyciel firmy Streetscooter sprzedał prawa do elektrycznego samochodu dostawczego niemieckiej poczcie miał nastąpić wielki powrót tej niemieckiej marki. Tak się jednak nie stało, a teraz następuje kolejny nieoczekiwany zwrot akcji. W obliczu bankructwa produkcja ma zostać przeniesiona do Tajlandii.
Sprzedający w internecie dostają wezwania do podania swoich danych. I boją się, że będą musieli zapłacić podatek. Eksperci uspokajają: od listu z portalu do kontroli z urzędu droga daleka. A wezwania to tylko wypełnienie obowiązków z Dyrektywy DAC7.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) nalicza dodatkowe składki na ubezpieczenie społeczne osobom, które łączą umowę o pracę oraz umowę o świadczenie usług (B2B) zawarte z tym samym podmiotem.
Toczą się negocjacje z partnerem chińskim, firmą Geely. Jeśli dojdziemy do porozumienia, będziemy budować fabrykę i produkować w Polsce samochody elektryczne – mówi Jakub Jaworowski, minister aktywów państwowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas