Reklama
Rozwiń
Reklama

Podniesienie premii też może wymagać wypowiedzenia

Gdy zmiana dotycząca składnika wynagrodzenia polega na zwiększeniu warunków do spełnienia, do jej wprowadzenia konieczne jest wypowiedzenie lub porozumienie. Nawet gdy ten składnik ma być wyższy.

Publikacja: 06.06.2024 04:30

Podniesienie premii też może wymagać wypowiedzenia

Foto: Adobe Stock

- Zmieniamy regulamin wynagradzania. Pracownicy poza wynagrodzeniem stałym miesięcznym mają prawo do premii uzależnionej od obrotu (prowadzimy działalność handlową). Po spełnieniu warunku podstawowego dotyczącego minimalnej kwoty sprzedaży przysługuje ona w wysokości 5 proc. od nadwyżki. Chcemy podwyższyć nieco próg sprzedaży, ale też podwyższyć premię do 7 proc. Czy taka zmiana wymaga wypowiedzeń zmieniających? – pyta czytelniczka.

Tak, gdyż podwyższenie progu obrotu skutkuje zwiększeniem trudności w uzyskaniu premii jako takiej. Nawet jeśli globalnie pracownicy mogą uzyskać większe wynagrodzenie, to mamy tutaj do czynienia ze zmianą w części na niekorzyść, a co za tym idzie – niezbędne dla zmiany regulaminu będzie dokonanie wypowiedzeń zmieniających. Możliwe jest także zawarcie porozumień zmieniających.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama