Reklama

MICA w Polsce 2025 – jak nowe przepisy zdefiniują rynek kryptowalut?

Zważając na konieczność spełnienia restrykcyjnych wymogów, poprzeczka regulacyjna, a przez to próg wejścia na rynek, zostały zawieszone bardzo wysoko.

Publikacja: 03.03.2025 10:09

MICA w Polsce 2025 – jak nowe przepisy zdefiniują rynek kryptowalut?

Foto: Adobe Stock

W erze nieustannych przemian technologicznych i finansowych, gdy granice między światem tradycyjnej gospodarki a cyfrową rzeczywistością coraz bardziej się zacierają, dotarliśmy do momentu, w którym redefiniowane są ramy funkcjonowania rynku finansowego.

Bezpośrednim powodem zmian jest dynamiczny rozwój rynku kryptoaktywów. Według prognoz branżowych, liczba użytkowników kryptowalut w Polsce ma potencjał, by zwiększyć się do 7,9 mln w ciągu najbliższych czterech lat, a wolumen transakcji w walutach wirtualnych do 2028 r. miałby wynieść aż 614,7 mln USD (źródło: https://www.statista.com/forecasts/1393860/poland-cryptocurrencies-spending). To wzrost o niemal 50 proc. względem stanu obecnego.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Transparentność płac: wyzwanie komunikacyjne dla menedżerów i HR
Nawigator prawny Poradnik
Rynek outsourcingu pod ścisłym nadzorem. Co grozi firmom w 2025 roku?
Nawigator prawny Poradnik
Czy mandat za parkowanie na prywatnym parkingu zawsze zobowiązuje cię do zapłaty?
Nawigator prawny Poradnik
Czym mogą być działania sanacyjne?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Nawigator prawny Poradnik
Zabezpieczenie kosztów utrzymania rodziny w długotrwałym postępowaniu rozwodowym
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama