Ekspansja biznesowa do Chin – przedsiębiorco, pierwsze kroki zrób w Polsce

Wiele polskich firm chciałoby zdobyć część rynku w Chinach. Jednak nim przystąpi się do ekspansji trzeba zadać sobie odpowiednie pytanie i udzielić szczerej odpowiedzi. Pozwoli to ustrzec naszą firmę przed kłopotami i wskaże nam obszar koniecznych przygotowań.

Publikacja: 11.10.2019 11:49

Ekspansja biznesowa do Chin – przedsiębiorco, pierwsze kroki zrób w Polsce

Foto: Bulwar w centrum Tianjin nad rzeką Hai. fot. Jacek Strzelecki

O chińskim rynku w polskiej przestrzeni biznesowej krąży wiele mitów. Są też i stwierdzenia prawdziwe. Mitem jest, że na chińskim rynku są wielkie przeszkody, które jakoby mają na celu nie wpuszczenie nas na tamtejszy rynek, a w najlepszym razie znaczne utrudnienie nam wejścia. Z kolei prawdą jest, że chińska działalność gospodarcza podlega prawu obowiązującemu, jak i regułom pozaprawnym oraz pozataryfowym, co nam Polakom, działającym w oparciu o przepisy prawa i ustalone zwyczaje trudno zrozumieć. Trzeba więc sobie uświadomić, że Chiny to wyzwanie pod każdym względem. Jak więc zacząć, aby nie rozczarować się i nie ponieść strat?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń