Celem organizacji stoiska na targach Gitex Technology Week kierowanych do branży technologicznej, które w br. odbędą się 6-10 października w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jest promocja polskiej branży ICT wśród zagranicznych odbiorców. Oferta stoiska skierowana jest do przedsiębiorców, którzy w targach Gitex biorą udział jako zwiedzający lub wystawcy, jak również do tych, które nie wybierają się na targi osobiście, ale są zainteresowani promocją ich oferty w trakcie tego wydarzenia gromadzącego m.in. liderów technologii, przedsiębiorców i start-upy z całego świata.
CZYTAJ TAKŻE: Polscy przedsiębiorcy podbijają rynki Bliskiego Wschodu
– Targi Gitex to niepowtarzalna okazja do nawiązania kontaktów biznesowych z partnerami z Bliskiego Wschodu i Afryki jak również, z uwagi na doskonałe połączenia lotnicze z Dubajem, z Ameryki Północnej i Azji. Targi co roku odwiedza ok. 150 tys. gości, a swoje usługi i produkty prezentuje prawie 4 tys. wystawców, w tym wiele start-upów. Organizatorzy wydarzenia bardzo duży nacisk kładą na innowacje, w związku z czym targi są doskonałym miejscem do obejrzenia premier wielu nowych produktów i usług, w szczególności w zakresie przemysłu 4.0, technologii blockchain, sztucznej inteligencji, czy VR/AR, ale także wielu innych – mówi Sławomir Biedermann z Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Szansa na nowe kontakty
– Polskie firmy które pierwszy raz wybierają się na targi do Dubaju muszą być przede wszystkim gotowe na nawiązanie wielu nowych kontaktów biznesowych, często z zupełnie zaskakujących krajów, ale jednocześnie muszą mieć na uwadze, że nie każdy z tych kontaktów automatycznie przełoży się na nowe kontrakty i zamówienia dla ich firmy. Najważniejsze, aby się nie zniechęcać i wytrwale budować swoją bazę kontaktów i pozycję firmy na nowych rynkach – dodaje przedstawiciel PARP.
Przedsiębiorcom zainteresowanym promocją ich oferty na polskim stoisku informacyjno-promocyjnym Agencja umożliwia: 1 – skorzystanie ze stoiska w celu organizacji spotkań i prezentacji dla potencjalnych partnerów biznesowych, 2 – prezentację materiałów informacyjno-promocyjnych (ulotki, foldery itp.), 3 – wyświetlanie materiałów audio-wizualnych z ofertą firmy na ekranach (filmy promocyjne, prezentacje itp.). Koszty transportu i zakwaterowania podczas wydarzenia, jak również bilety wejściowe na targi Gitex przedsiębiorcy muszą pokryć we własnym zakresie. Firmy mogą do PARP wysyłać materiały promocyjne do 23 sierpnia br. Agencja przetransportuje je następnie do Dubaju. Natomiast przedsiębiorcy, którzy chcą osobiście skorzystać ze stoiska mogą się zgłaszać do PARP o ponad miesiąc dłużej, bo do końca września br.
Polskie stoisko
PARP organizuje polskie stoisko informacyjno-promocyjne podczas Gitex 2019 w ramach realizowanego przez Agencję branżowego programu promocji branży IT/ICT na lata 2016-2019, w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Jest to jednocześnie element szerokiego programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi naszego kraju w wystawie światowej EXPO 2020 w Dubaju.
Program towarzyszący udziałowi Polski w EXPO 2020 będzie realizowany w latach 2019-2021, zarówno przed wystawą światową, która po raz pierwszy odbędzie się w kraju arabskim, w jej trakcie, jak i po zakończeniu EXPO 2020. Obejmuje on 9 komponentów. Jednym z nich jest organizacja stoisk narodowych na 19 targach branżowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w tym na targach Gitex w br. i w roku 2020. Więcej o Gitex Technology Week 2019 na: www.gitex.com