Reklama

Kraina św. Mikołaja nie tylko na święta, czyli czym kusi rynek fiński

Finlandia to nie tylko Laponia. To również ciekawy rynek eksportowy, o którym polskie firmy powinny pomyśleć nie tylko przy okazji świąt.

Publikacja: 25.12.2019 10:07

Kraina św. Mikołaja nie tylko na święta, czyli czym kusi rynek fiński

Foto: Granica Koła Podbiegunowego Rovaniemi, Laponia, Finlandia. Fot. Malwina Bakalarska.

Czas około-świąteczny to szczególny moment, w którym oczy świata kierują się ku Laponii. Dzieci piszą listy do św. Mikołaja, a ich rodzice wysyłają je pocztą do wioski na kole podbiegunowym. Z mitycznej krainy prezentów Finowie uczynili wspaniale prosperujący biznes turystyczny, działający nie tylko w czasie Bożego Narodzenia. Polscy przedsiębiorcy także o tym kierunku mogą pomyśleć nie tylko od święta.

Co wyróżnia ten nordycki kraj? Według tegorocznej edycji światowego raportu mierzącego skalę poczucia szczęścia („World Happines Report 2019[1]”), Finowie są najszczęśliwszym narodem świata. Biorąc pod uwagę fakt, że większość roku stanowią tam szare zimy o niskim nasłonecznieniu, wynik ten zaskakuje. Jakie czynniki wpływają zatem na subiektywne deklaracje mieszkańców Finlandii o ich poczuciu satysfakcji z życia?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama