Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy nie są gotowe na czterodniowy tydzień pracy? Panel prawników „Rzeczpospolitej”

W wielu wypadkach skrócenie czasu pracy oznaczałoby konieczność zatrudnienia nowych pracowników, co – przy utrzymaniu dotychczasowych pensji – stanowiłoby dodatkowe koszty dla biznesu – uważają eksperci Panelu Prawników „Rzeczpospolitej”. Ich zdaniem, taki zabieg miałby też negatywny wpływ na konkurencyjność naszej gospodarki.

Publikacja: 23.12.2025 04:48

Firmy nie są gotowe na czterodniowy tydzień pracy? Panel prawników „Rzeczpospolitej”

Foto: Adobe Stock

System czasu pracy jest jednym z kluczowych elementów funkcjonowania firm. Obowiązujące regulacje w tym zakresie budzą jednak liczne dyskusje – jedni wskazują na ich stabilność i ochronną rolę wobec zatrudnionych, inni natomiast podkreślają, że nie nadążają one za dynamicznymi zmianami gospodarczymi, technologicznymi i społecznymi. Podział ten odzwierciedlają też wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ekspertów Panelu Prawników „Rz”. Zdaniem 46 proc. obecny sztywny, ośmiogodzinny czas pracy jest optymalny i niepotrzebne są zmiany w tym zakresie. Odmiennego zdania było natomiast 41 proc. respondentów. 

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Panel prawników
Reforma PIP zbiera baty. Eksperci ostrzegają przed chaosem i kłopotami dla firm
Panel prawników
Czy Karol Nawrocki może blokować nominacje sędziów bez uzasadnienia? Eksperci podzieleni
Panel prawników
Prawnicy: Aby walczyć z hejtem potrzebujemy ślepych pozwów
Panel prawników
Panel Prawników „Rzeczpospolitej”: Reaktywacja KRS to zły pomysł
Panel prawników
Eksperci: Wakaty w Trybunale trzeba obsadzić, a wybór sędziów odpolitycznić
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama