Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Jeżeli bank, z powodów biznesowych, przyznaje klientowi odszkodowanie, mimo tego, że reklamacja jest niezasadna, to musi sporządzić informację PIT-11 o przychodach z tzw. innych źródeł.

Publikacja: 09.11.2021 13:21

Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Foto: Adobe Stock

W praktyce działalności banku występują przypadki kwestionowania prze klientów prawidłowości świadczonych przez bank usług. W takich przypadkach klienci składają reklamacje. Większość reklamacji zawiera żądanie wypłaty określonej sumy pieniędzy tytułem rekompensaty stanowiącej zwrot poniesionych przez klienta kosztów lub strat – szkód finansowych.

Reklamacja zasadna to taka, w przypadku której nieprawidłowość powstała w wyniku błędów po stronie banku, np. błędów ludzkich lub związanych z systemem informatycznym banku i jego funkcjonowaniem.

Pozostało 96% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zmiany w podatkach tuż-tuż. Od 1 stycznia kasowy PIT, JPK_CIT i zwolnienia w VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Najwyższy czas przygotować firmę na JPK_CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Od przyszłego roku dwa limity zwolnienia z VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus zmienił podejście w sprawie podatku u źródła od dywidend
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Substrat majątkowo-osobowy pozwala uniknąć nadmiernego opodatkowania