Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Jeżeli bank, z powodów biznesowych, przyznaje klientowi odszkodowanie, mimo tego, że reklamacja jest niezasadna, to musi sporządzić informację PIT-11 o przychodach z tzw. innych źródeł.

Publikacja: 09.11.2021 13:21

Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Foto: Adobe Stock

W praktyce działalności banku występują przypadki kwestionowania prze klientów prawidłowości świadczonych przez bank usług. W takich przypadkach klienci składają reklamacje. Większość reklamacji zawiera żądanie wypłaty określonej sumy pieniędzy tytułem rekompensaty stanowiącej zwrot poniesionych przez klienta kosztów lub strat – szkód finansowych.

Reklamacja zasadna to taka, w przypadku której nieprawidłowość powstała w wyniku błędów po stronie banku, np. błędów ludzkich lub związanych z systemem informatycznym banku i jego funkcjonowaniem.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Wakacyjna amortyzacja
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
E-commerce musi się przygotować do KSeF
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy warto prowadzić działalność w formie spółki komandytowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Motorówki, jachty i rowery wodne podlegają amortyzacji sezonowej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Szacowanie oczekiwanych strat kredytowych wg MSSF 9 a ryzyko płynności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama