Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Jeżeli bank, z powodów biznesowych, przyznaje klientowi odszkodowanie, mimo tego, że reklamacja jest niezasadna, to musi sporządzić informację PIT-11 o przychodach z tzw. innych źródeł.

Publikacja: 09.11.2021 13:21

Obowiązki płatnika w związku z reklamacją klienta banku

Foto: Adobe Stock

W praktyce działalności banku występują przypadki kwestionowania prze klientów prawidłowości świadczonych przez bank usług. W takich przypadkach klienci składają reklamacje. Większość reklamacji zawiera żądanie wypłaty określonej sumy pieniędzy tytułem rekompensaty stanowiącej zwrot poniesionych przez klienta kosztów lub strat – szkód finansowych.

Reklamacja zasadna to taka, w przypadku której nieprawidłowość powstała w wyniku błędów po stronie banku, np. błędów ludzkich lub związanych z systemem informatycznym banku i jego funkcjonowaniem.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Komu 1,5 proc. PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak podatek u źródła wpływa na wysokość VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Hipotetyczne odsetki są kosztem uzyskania przychodów CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zostały dwa tygodnie na złożenie rocznego PIT przedsiębiorcy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak wycenić aktywa wypracowujące korzyści ekonomiczne grupowo