Reklama
Rozwiń
Reklama

Status osoby nagrodzonej decyduje kto jest płatnikiem

Agencja marketingowa organizująca konkurs na zlecenie zewnętrznej firmy działa jako płatnik PIT w stosunku do nagród przyznanych osobom fizycznym. Natomiast przedsiębiorcy, jeżeli uczestnictwo w konkursie jest związane z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą, powinni klasyfikować wartość otrzymanych nagród jako przychód z tej działalności.

Publikacja: 24.04.2022 02:00

Status osoby nagrodzonej decyduje kto jest płatnikiem

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 21 grudnia 2021 r. (II FSK 930/19).

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą słodyczy. Korzystając z agencji marketingowej, zleca jej przeprowadzanie konkursów i loterii w imieniu i na rzecz spółki. Uczestnikami akcji marketingowych są konsumenci, pracownicy spółki, handlowcy oraz osoby współpracujące ze spółką, będące osobami fizycznymi lub osobami prowadzącymi działalność gospodarczą. Spółka we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej zwróciła się do organu z pytaniem, który podmiot - spółka czy agencja reklamowa, będzie zobowiązany jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od nagród przekazywanych uczestnikom konkursu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama