Aktualizacja: 05.07.2025 17:42 Publikacja: 24.04.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 21 grudnia 2021 r. (II FSK 930/19).
Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą słodyczy. Korzystając z agencji marketingowej, zleca jej przeprowadzanie konkursów i loterii w imieniu i na rzecz spółki. Uczestnikami akcji marketingowych są konsumenci, pracownicy spółki, handlowcy oraz osoby współpracujące ze spółką, będące osobami fizycznymi lub osobami prowadzącymi działalność gospodarczą. Spółka we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej zwróciła się do organu z pytaniem, który podmiot - spółka czy agencja reklamowa, będzie zobowiązany jako płatnik pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od nagród przekazywanych uczestnikom konkursu.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas