Aktualizacja: 26.01.2020 15:37 Publikacja: 26.01.2020 00:01
Foto: AdobeStock
W związki z tym, że w ostatnich latach coraz popularniejsze stają się wszelkiego rodzaju płatności realizowane przy pomocy urządzeń elektronicznych, np. poprzez aplikacje mobilne na smartfonach, przedsiębiorcy także chcą wdrażać nowe technologie do swoich biznesów. Powody takich działań są zróżnicowane. Może to być spowodowane kwestiami ekologicznymi, kwestią większej wygody czy ominięciem całego procesu wysyłkowego, który zwykle nie jest w stu procentach pewny, trwa długo i sporo kosztuje. Zalet elektronicznego fakturowania jest wiele, jednak w głównej mierze przedsiębiorcy mają na celu usprawnienie procesu dotyczącego dokumentowania sprzedaży, a także zlikwidowanie zbędnych kosztów, które generuje tradycyjny model fakturowania. Mimo wielu zalet przyjęcia takiej formy dokumentowania sprzedaży, istnieją warunki, które muszą zostać spełnione, żeby można było uznać przesłanie faktury elektronicznej na adres e-mail klienta za wydanie faktury w rozumieniu ustawy o VAT.
20 maja upływa termin na rozliczenie przez przedsiębiorców składki zdrowotnej za 2024 rok. Obowiązek ten nie dot...
Spółki, które przechodziły na estoński CIT w trakcie roku podatkowego, zaczęły otrzymywać od urzędów skarbowych...
Na gruncie ustawy o VAT wymianę towarów lub usług w ramach umowy barterowej traktuje się jako czynności podlegaj...
Organ podatkowy nie może odmówić odliczenia VAT, jeśli podatnik wykaże, że usługi były używane do jego opodatkow...
Świadczenie przez polskiego podatnika VAT usług budowlanych w innym państwie UE często wiąże się z uprzednim zak...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas