Koszty: każdą fakturę od sprzedawcy rozliczamy osobno

Firma może płacić gotówką, jeśli wartość poszczególnych zakupów nie przekracza 15 tys. zł.

Aktualizacja: 23.03.2017 18:10 Publikacja: 23.03.2017 15:45

Koszty: każdą fakturę od sprzedawcy rozliczamy osobno

Foto: 123RF

Transakcje powyżej 15 tys. zł muszą być opłacone z rachunku. Przedsiębiorca, który tego nie przestrzega, nie zaliczy wydatku do podatkowych kosztów. Jeśli jednak podpisał umowę ramową na większą ilość dostaw, nie musi ich sumować. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Wystąpiła o nią firma, która zawiera umowy ramowe z hurtowniami farmaceutycznymi. Kupuje od nich m.in. leki oraz suplementy diety. Umowy zawierają ogólne warunki współpracy, określając np. wysokość premii od zakupów. Firma podkreśla, że w momencie podpisywania umów nie wiadomo jeszcze, jakie konkretnie towary kupi, a także jaka będzie ich łączna wartość. Decyzję w tej sprawie podejmuje zarząd, kierując się popytem na dany produkt.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku