Certyfikat rezydencji ważny przez rok

Certyfikat rezydencji, w którym nie określono końcowej daty jego obowiązywania, będzie ważny przez 12 miesięcy od wystawienia.

Aktualizacja: 18.12.2014 09:42 Publikacja: 18.12.2014 08:13

Certyfikat rezydencji ważny przez rok

Foto: Rzeczpospolita

Nowelizacja ustaw podatkowych, która wchodzi w życie z początkiem 2015 r., rozwiązuje dotychczasowy problem z określeniem daty ważności dokumentów potwierdzających miejsce rezydencji.

Przypomnijmy, że certyfikat jest zaświadczeniem wydawanym przez właściwy organ administracyjny danego państwa, potwierdzającym miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika w tym państwie. Przedstawienie takiego dokumentu przez zagraniczne podmioty jest konieczne do ustalenia prawidłowej stawki podatku od np. dywidend, odsetek, należności licencyjnych lub prawa do ulg.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja