Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Klient powinien otrzymać wydrukowany dowód zakupu w momencie zapłaty w sklepie. Przesłanie skanu drogą elektroniczną jest niezgodne z przepisami, niezależnie od tego, czy kupujący płaci na miejscu czy przez internet.

Aktualizacja: 15.02.2019 07:55 Publikacja: 15.02.2019 07:17

Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Foto: Fotolia.com

Skarbówka wyjaśniła, jak dokumentować sprzedaż przez internet. Zgodnie z interpretacją przesłanie e-mailem zeskanowanego paragonu nie spełnia warunków jego wydania.

Z pytaniem zwróciła się spółka, która sprzedaje odzież w sklepach stacjonarnych na terenie całej Polski oraz prowadzi sklep internetowy. Klient kupujący online może zamówić towar przez internet i odebrać w sklepie stacjonarnym, płacąc przy odbiorze. Może też zapłacić przez internet. Spółka zapytała, czy w różnych wariantach sprzedaży możliwie jest przesłanie klientowi paragonu w postaci skanu drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach