Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Klient powinien otrzymać wydrukowany dowód zakupu w momencie zapłaty w sklepie. Przesłanie skanu drogą elektroniczną jest niezgodne z przepisami, niezależnie od tego, czy kupujący płaci na miejscu czy przez internet.

Aktualizacja: 15.02.2019 07:55 Publikacja: 15.02.2019 07:17

Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Foto: Fotolia.com

Skarbówka wyjaśniła, jak dokumentować sprzedaż przez internet. Zgodnie z interpretacją przesłanie e-mailem zeskanowanego paragonu nie spełnia warunków jego wydania.

Z pytaniem zwróciła się spółka, która sprzedaje odzież w sklepach stacjonarnych na terenie całej Polski oraz prowadzi sklep internetowy. Klient kupujący online może zamówić towar przez internet i odebrać w sklepie stacjonarnym, płacąc przy odbiorze. Może też zapłacić przez internet. Spółka zapytała, czy w różnych wariantach sprzedaży możliwie jest przesłanie klientowi paragonu w postaci skanu drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu
Podatki
Fiskus i korespondencja wysyłana do pełnomocnika. Ważna uchwała NSA
Podatki
Adwokat rozliczy w kosztach wydatki na edukację zatrudnionego aplikanta
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski