Reklama
Rozwiń

Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Klient powinien otrzymać wydrukowany dowód zakupu w momencie zapłaty w sklepie. Przesłanie skanu drogą elektroniczną jest niezgodne z przepisami, niezależnie od tego, czy kupujący płaci na miejscu czy przez internet.

Aktualizacja: 15.02.2019 07:55 Publikacja: 15.02.2019 07:17

Paragonu za zakupy nie można wysłać konsumentowi e-mailem - interpretacja podatkowa

Foto: Fotolia.com

Skarbówka wyjaśniła, jak dokumentować sprzedaż przez internet. Zgodnie z interpretacją przesłanie e-mailem zeskanowanego paragonu nie spełnia warunków jego wydania.

Z pytaniem zwróciła się spółka, która sprzedaje odzież w sklepach stacjonarnych na terenie całej Polski oraz prowadzi sklep internetowy. Klient kupujący online może zamówić towar przez internet i odebrać w sklepie stacjonarnym, płacąc przy odbiorze. Może też zapłacić przez internet. Spółka zapytała, czy w różnych wariantach sprzedaży możliwie jest przesłanie klientowi paragonu w postaci skanu drogą elektroniczną.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT