[b]Tak[/b]. Art. 41 ust. 1 ustawy o PIT nakazuje płatnikom przy poborze zaliczki od przychodów z tzw. działalności wykonywanej osobiście stosować miesięczne koszty. Przepis jest interpretowany tak: wypłata miesięcznych należności członkom rady nadzorczej w sposób skumulowany, np. raz na kwartał, daje prawo do zastosowania przez płatnika zryczałtowanych kosztów tylko za jeden miesiąc.
Zgodnie z [b]interpretacją Izby Skarbowej w Poznaniu z 29 maja 2008 r. (ILPB1/415-243/08-2/AMN)[/b] płatnik wypłacając w jednym miesiącu wynagrodzenie z tytułu udziału w radzie nadzorczej przysługujące za trzy miesiące, powinien zastosować koszty uzyskania tylko za ten miesiąc, w którym zostało ono wypłacone lub postawione do dyspozycji zainteresowanego. Oznacza to „utratę” w trakcie 2008 r. przez członka rady nadzorczej prawa do zryczałtowanych kosztów za dziewięć miesięcy. Podatnik „odzyska” roczne koszty wykazując je w pełnej wysokości, wynikającej z ustawy o PIT w zeznaniu za 2008 r.
Interpretacja izby może być też pomocna przy ustalaniu okresu, jaki ma obejmować PIT-11. Podatnik domagał się, aby obejmował on okres od 1 stycznia do 31 grudnia, gdyż pierwsze posiedzenie rady nadzorczej odbyło się w styczniu. Płatnik natomiast twierdził, że PIT-11 powinien obejmować okres od 1 marca do 31 grudnia. Izba przyznała mu rację, wskazując, że informację wystawia się za okres od miesiąca, w którym podatnik uzyskał dochód, czyli od miesiąca, w którym wynagrodzenie zostało wypłacone lub postawione do jego dyspozycji.