Reklama
Rozwiń

Co zrobić z fakturą, gdy nie doszło do transakcji

Gdy polska spółka sprzedaje towar kontrahentowi z innego kraju UE, ale dokument sprzedaży zostaje wystawiony na rzecz nabywcy, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji, powinien on zostać usunięty z obrotu prawnego.

Publikacja: 03.09.2018 06:30

Co zrobić z fakturą, gdy nie doszło do transakcji

Foto: 123RF

Zdarza się, że polska spółka sprzedaje towar za granicę kontrahentowi z innego kraju UE (wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów; WDT), ale faktura zostaje wystawiona na rzecz niewłaściwego nabywcy, tzn. takiego, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji.

Czytaj także: Kiedy transakcje muszą być opłacone z rachunku bankowego

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0