Co zrobić z fakturą, gdy nie doszło do transakcji

Gdy polska spółka sprzedaje towar kontrahentowi z innego kraju UE, ale dokument sprzedaży zostaje wystawiony na rzecz nabywcy, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji, powinien on zostać usunięty z obrotu prawnego.

Publikacja: 03.09.2018 06:30

Co zrobić z fakturą, gdy nie doszło do transakcji

Foto: 123RF

Zdarza się, że polska spółka sprzedaje towar za granicę kontrahentowi z innego kraju UE (wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów; WDT), ale faktura zostaje wystawiona na rzecz niewłaściwego nabywcy, tzn. takiego, który w rzeczywistości nie był stroną transakcji.

Czytaj także: Kiedy transakcje muszą być opłacone z rachunku bankowego

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm