Aktualizacja: 02.07.2025 08:26 Publikacja: 20.10.2021 18:16
Jan Sarnowski
Foto: PAP/Rafał Guz
Jaki jest cel wprowadzenia ulgi dla sponsorów?
Polski Ład wprowadza nowe zachęty podatkowe dla przedsiębiorców, którzy wspierają działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę. Zakładamy, że efektem będzie zwiększone finansowanie tych dziedzin. To realizacja postulatów przedsiębiorców, którzy już obecnie coraz chętniej angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR). Szacuje się, że tylko w sporcie wydatki na sponsoring to od ok. 800 mln do 1 mld zł rocznie. Widzimy również, że w krajach zachodnich normą jest finansowanie sportu, kultury czy uczelni przez prywatne podmioty. Ulga ma być też impulsem pobudzającym rozwój branży eventowej po zastoju wynikającym z pandemii Covid-19.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas