Aktualizacja: 19.04.2025 21:36 Publikacja: 20.10.2021 18:16
Jan Sarnowski
Foto: PAP/Rafał Guz
Jaki jest cel wprowadzenia ulgi dla sponsorów?
Polski Ład wprowadza nowe zachęty podatkowe dla przedsiębiorców, którzy wspierają działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę. Zakładamy, że efektem będzie zwiększone finansowanie tych dziedzin. To realizacja postulatów przedsiębiorców, którzy już obecnie coraz chętniej angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR). Szacuje się, że tylko w sporcie wydatki na sponsoring to od ok. 800 mln do 1 mld zł rocznie. Widzimy również, że w krajach zachodnich normą jest finansowanie sportu, kultury czy uczelni przez prywatne podmioty. Ulga ma być też impulsem pobudzającym rozwój branży eventowej po zastoju wynikającym z pandemii Covid-19.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Umorzenie postępowania karnego skarbowego z powodu braku znamion czynu zabronionego może stanowić przesłankę świ...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas