Sąd o konkursie promocyjnym firmy: bez ekwiwalentu nie będzie PIT

Spełnienie wymogów przewidzianych w regulaminie konkursu, które są warunkiem otrzymania nagrody, nie ma charakteru świadczenia wzajemnego.

Publikacja: 27.09.2022 07:35

Sąd o konkursie promocyjnym firmy: bez ekwiwalentu nie będzie PIT

Foto: rp.pl / Paweł Rochowicz

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu uwzględnił skargę spółki, która miała wątpliwości podatkowe w związku z konkursem.

We wniosku o interpretację wyjaśniła, że prowadzi działalność w branży piwowarskiej. Żeby zwiększyć wolumen sprzedaży, organizuje różnego rodzaju akcje w celu rozpowszechnienia, zwiększenia atrakcyjności produktów swoich marek. Samodzielnie lub we współpracy z agencjami reklamowymi organizuje konkursy, które polegają na rywalizacji między uczestnikami w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Trybunał Konstytucyjny: Nie można zastawiać pułapek na podatników
Podatki
Budowle jaśniej zdefiniowane dla celów podatkowych
Podatki
Kasy online jednak nie trzeba będzie połączyć z terminalem płatniczym
Podatki
JPK_CIT: sztuczna inteligencja pomoże skarbówce i samym podatnikom
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki
Ustawa o globalnym podatku podpisana. Ale warto ją złagodzić