Podatek od reklam: niejasności w projekcie problematyczne dla podatników i skarbówki

Projekt nowej daniny od reklam zawiera niespójności, narażające podatników na spory z władzami skarbowymi.

Aktualizacja: 09.02.2021 06:28 Publikacja: 08.02.2021 19:03

Podatek od reklam: niejasności w projekcie problematyczne dla podatników i skarbówki

Foto: Adobe Stock

Projekt ustawy nakładającej nowy podatek od reklam publikowanych w mediach wzbudził wiele protestów m.in. wydawców prasy oraz nadawców radiowych i telewizyjnych. Jednak nowy podatek może spowodować kłopoty nie tylko ekonomiczne i nie tylko dla prasy. Same władze skarbowe mogą mieć kłopot z obliczaniem tego podatku. Wszystko przez niejasne sformułowanie dotyczące źródeł przychodu do opodatkowania.

Problem z progami

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach
Podatki
Przedsiębiorca od apteki zapłaci podatek od nieruchomości według najwyższej stawki
Podatki
Ten podatek miał być batem na niektóre firmy. Z dużej chmury mały deszcz
Podatki
Podatnicy i księgowi będą łagodniej karani za błędy i pomyłki