Reklama

Polityka akcyzowa to nie tylko proste podwyżki - mówią Szymon Parulski i Wojciech Krok

Akcyza może być narzędziem aktywnej polityki gospodarczej – twierdzą Szymon Parulski i Wojciech Krok z kancelarii Parulski i Wspólnicy.

Publikacja: 18.12.2019 07:41

Szymon Parulski i Wojciech Krok

Szymon Parulski i Wojciech Krok

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak panowie oceniają dość nagłą podwyżkę akcyzy na alkohole i wyroby tytoniowe?

Szymon Parulski: Rzeczywiście, nastąpiło to dość nieoczekiwanie. Zamiast zapowiadanej 3-procentowej podwyżki następuje 10-procentowa. Przez pięć lat na te wyroby w ogóle podwyżek nie było. Sytuacja świadczy o tym, że państwo nie prowadzi polityki akcyzowej, bo stawki się zmienia, gdy pojawiają się doraźne potrzeby budżetowe. A przecież można inaczej.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama