Audio na wagę złota

Czas zainwestować w lepszy odtwarzacz – zdarza się powiedzieć każdemu miłośnikowi muzyki, który słyszy jakieś niepokojące dźwięki ze swojego zestawu audio. Wydawałoby się, że słowo „inwestycja” jest tu nie na miejscu: w końcu gramofon czy kolumna nie odpracują wydanych na nie pieniędzy. A może jednak?

Publikacja: 05.06.2024 13:00

Taśmę magnetofonową wyparły na początku XX wieku formaty cyfrowe, ale dziś firmy zaczynają ponownie

Taśmę magnetofonową wyparły na początku XX wieku formaty cyfrowe, ale dziś firmy zaczynają ponownie budować magnetofony szpulowe

Foto: Adobe Stock

– By wzmocnić dźwięk wychwytywany przez ślimak w ludzkim uchu, w okienku ucha wewnętrznego wibrują trzy kości – tłumaczył przed laty David Hart, brytyjski prawnik, który w kwiecie wieku postanowił oddać się swojej pasji i zaczął tworzyć kolumny audio. – To wzmocnienie jest odtwarzane w kolumnie, która poza tym jest całkowicie niesłyszalna. Niemal cała energia sygnału z takiej kolumny wychodzi do pomieszczenia, nie marnując się w celu rozwibrowania, rezonowania czy pobudzenia drewnianej kolumny. Rezultatem jest superwydajny, czysty dźwięk bez jakiegokolwiek hałasu pochodzącego z kolumny – dowodził, prezentując zalety systemu głośników Hart Audio D&W Aural Pleasure.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Inwestycje w sztukę. Fenomen sukcesu Ewy Juszkiewicz
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Ceny akcji poszybowały wysoko. Tak, jak nigdy wcześniej
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Portfel rynków wschodzących raczej się nie sprawdza. A pojedyncze kraje?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Na pofabrycznych terenach rosną miasta kwadransowe. W co zainwestować?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Spółki kuszą akcjonariuszy programami lojalnościowymi. Kto i co oferuje?
Reklama
Reklama