Aktualizacja: 19.04.2025 20:53 Publikacja: 08.05.2024 11:00
Foto: Bloomberg
Gdy Marcin zaczyna opowiadać o swoich mercedesach, w jego oku pojawia się błysk przyjemności, którą momentami przeplata udręka. – Mam trzy mercedesy: roczniki 1984, 1985, 1989 – wylicza. Kupował, bo nadarzyła się okazja, remontuje w zaprzyjaźnionym warsztacie. Na tyle, na ile to możliwe, zna ich historię. Wie, że kabriolet został kupiony przed laty w Niemczech, wraz z właścicielem wywędrował za Atlantyk, gdzie przeszedł transformację na potrzeby lokalnych inspektorów ruchu drogowego. Ale wrócił, i w Europie zmiany odwracano. Teraz przywracanie tego auta do jego oryginalnej postaci przypomina polowanie na rzadkiego zwierza na terenie całej Europy: na tej giełdzie oś, w tamtym sklepie reflektor. Wszystko trafia do podwarszawskiego warsztatu, w którym kabriolet z mozołem zaczyna powracać do swojej fabrycznej specyfikacji.
Polskie firmy okazały się odporne na pandemię Covid-19, choć nie wszystkie. To ważne, bo najnowsze wydarzenia w...
Sztuka naiwna może być dobrym tematem dla kolekcjonerów. Zarówno tych, którzy łączą ją ze sztuką współczesną, ja...
„Nadzwyczajne zyski”, którymi kusili inwestorów zarządzający nadal pozostają raczej w sferze nadziei
Nawet jeżeli śnieg w Tatrach nie dopisuje, górale mogą wkrótce odkryć nową żyłę złota: lokalną sztukę, która prz...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Rynek najmu mieszkań popularnych działa na zwolnionych obrotach. Może zamiast w zwykłe mieszkanie zainwestować w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas