Polacy coraz chętniej oszczędzają i inwestują. Najmłodsi lubią złoto

Polacy oszczędzają. Większości z nas udało się zgromadzić w zeszłym roku jakieś oszczędności, a wśród najmłodszych dorosłych zaoszczędził coś niemal każdy. Wzrosły też chęci do inwestycji.

Publikacja: 06.03.2024 10:00

Najmłodsi dorośli Polacy, czyli w wieku 18–24 lat, najchętniej – obok lokat – inwestują w złoto

Najmłodsi dorośli Polacy, czyli w wieku 18–24 lat, najchętniej – obok lokat – inwestują w złoto

Foto: Adobe Stock

Rzadziej szalejemy z zakupami a więcej oszczędzamy – co widać nie tylko w wynikach grudniowej sprzedaży detalicznej (zaskoczyła ekonomistów 2,3-proc. spadkiem, licząc rok do roku), ale także w wynikach grudniowego sondażu firmy Tavex, dilera metali szlachetnych. Według niego, aż 72 proc. uczestników badania, które objęło ponad 1000-osobową reprezentatywną grupę Polaków, zaoszczędziło w ubiegłym roku jakieś pieniądze. Co więcej, ta grupa była o 9 pkt proc. większa niż w 2022 r., gdy gwałtownie przyspieszyła inflacja.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Najlepsze konta oszczędnościowe. Co oferują banki pod koniec 2024 r.?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Lokale w historycznych murach. Ceny są porównywalne z cenami apartamentów
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Szklana fortuna, szklana pułapka? Globalny rynek tych dzieł wciąż szybko rośnie
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Burzliwy rok dla obligacji. Czy to czas przesiąść się na inwestycje długoterminowe?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
120 mln dolarów na kampanię Trumpa? Najlepsza inwestycja w życiu Elona Muska
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej