Reklama

Sukces „Nowego pokolenia”

Artyści „Nowego pokolenia” należą dziś do najbardziej poszukiwanych przez kolekcjonerów. Za znaczącą zmianę należy uznać fakt, że Wojciech Fibak radykalnie zmodyfikował zainteresowania kolekcjonerskie. Obecnie interesuje go już nie malarstwo École de Paris, ale sztuka „Nowego pokolenia po 1989 roku” obok powojennej awangardy.

Publikacja: 14.09.2024 15:53

Wilhelm Sasnal, jeden z artystów zaliczanych do „Nowego pokolenia” na spotkaniu z mediami w Muzeum P

Wilhelm Sasnal, jeden z artystów zaliczanych do „Nowego pokolenia” na spotkaniu z mediami w Muzeum POLIN w Warszawie w 2021 r. przed otwarciem wystawy jego prac „Taki pejzaż”

Foto: PAP/Tomasz Gzell

Na wystawie „Nowe pokolenie i klasycy z kolekcji Wojciecha Fibaka” w centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu pokazuje właśnie swoją na nowo sprofilowaną kolekcję. Na 200 dzieł 70 to prace reprezentantów „Nowego pokolenia” – z młodszych m.in. Karoliny Jabłońskiej, Agaty Kus, Martyny Czech, Tomasza Kręcickiego, Krzysztofa Grzybacza, a ze średniej generacji m.in. Wilhelma Sasnala, Marcina Maciejowskiego, Piotra Uklańskiego.

Wiadomo, że do kręgu znanych kolekcjonerów zainteresowanych nową sztuką należą także Krzysztof Masiewicz, Piotr Bazylko, Tomasz Pasiek.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Inwestycje w sztukę. Fenomen sukcesu Ewy Juszkiewicz
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Ceny akcji poszybowały wysoko. Tak, jak nigdy wcześniej
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Portfel rynków wschodzących raczej się nie sprawdza. A pojedyncze kraje?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Na pofabrycznych terenach rosną miasta kwadransowe. W co zainwestować?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Spółki kuszą akcjonariuszy programami lojalnościowymi. Kto i co oferuje?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama