Weterani bitew o dywan powracają. Na aukcjach żołnierzyki nawet po kilkaset złotych

Dzieciństwo w PRL może było przaśne i mniej kolorowe, ale i tak obrosło nabierającymi dziś wartości symbolami. Jednym z nich stały się „żołnierzyki”: kilkucentymetrowe figurki, nierzadko może i nieco pokraczne, ale niepodzielnie władające wspomnieniami.

Publikacja: 27.10.2024 09:00

Kwoty rzędu kilkuset złotych za figurkę nie są na aukcjach czy w ogłoszeniach sprzedażowych niczym n

Kwoty rzędu kilkuset złotych za figurkę nie są na aukcjach czy w ogłoszeniach sprzedażowych niczym nadzwyczajnym

Foto: Adobe Stock

Jedyny deficyt, jaki był boleśnie odczuwalny na rynku ołowianych i plastikowych figurek lat 70. i 80., to deficyt solidnego wroga. – Kazik Staszewski opowiadał, że gdy wyjeżdżał odwiedzić ojca na Zachodzie, koledzy z podwórka prosili, by przywiózł Niemców. A on wciąż przywoził aliantów, bo figurek żołnierzy III Rzeszy po prostu na rynku nie było, żaden producent nie odważył się ich produkować – mówi „Rzeczpospolitej” współzałożycielka Muzeum Rycerzy i Żołnierzyków w Toruniu Katarzyna Czarna. – W efekcie czterej pancerni musieli walczyć z Indianami – dodaje.

Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Jak radziła sobie giełda i najlepsze spółki w ostatnich pięciu latach?
Materiał Promocyjny
Telewizor w inteligentnym, bezpiecznym domu
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Mieszkania w kamienicach nie tracą. Zyski z najmu to ponad 10 proc.
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Zyski z nieruchomości? Rodzimy kapitał czeka, by popłynąć do REIT-ów
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Jak inwestorzy mogą się przygotować do wyborów w USA?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Sukces „Nowego pokolenia”