Reklama

Horowitz: wizjoner na aukcji. Jego dzieła zawsze przyciągają inwestorów

Fotografia na rynku sztuki zdobyła trwałe miejsce, ale ceny podlegają wahaniom. Na polskim rynku mieliśmy ostatnio wyjątkową aukcję prac Ryszarda Horowitza.

Publikacja: 20.11.2024 15:43

Ryszard Horowitz, Allegory, 1992

Ryszard Horowitz, Allegory, 1992

Foto: materiały prasowe

Horowitz, jeden z najwybitniejszych polskich fotografów, który podbił Nowy Jork, zawsze przykuwa uwagę. Prekursor cyfrowego przetwarzania fotografii łączy wyobraźnię i mistrzowską technikę, tworząc wspaniałe surrealistyczne obrazy. Takie jak np. bardzo osobisty manifest wolności – kompozycja „Ptaki II” ze skręconym komputerowo cylindrem, wirującym w przestworzach i wylatującym z niego ptakiem. Artysta mówi o sobie, że jest „fotokompozytorem”, bo łączy obrazy niczym kompozytor dźwięki.

Eksperymenty z fotografią zaczynał w czasach, gdy jeszcze nie wykorzystywano komputerów do przetwarzania obrazów, a już wtedy uzyskiwał podobne efekty. Początkowo były one rezultatem eksperymentów z szerokokątnym obiektywem i perspektywą. W latach 80. Horowitz włączył do swej pracy obróbkę komputerową, pozostając wirtuozem kreowanych światów.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Inwestycje w sztukę. Fenomen sukcesu Ewy Juszkiewicz
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Ceny akcji poszybowały wysoko. Tak, jak nigdy wcześniej
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Portfel rynków wschodzących raczej się nie sprawdza. A pojedyncze kraje?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Na pofabrycznych terenach rosną miasta kwadransowe. W co zainwestować?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Spółki kuszą akcjonariuszy programami lojalnościowymi. Kto i co oferuje?
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama