Spółki kuszą akcjonariuszy programami lojalnościowymi. Kto i co oferuje?

Spółki rzadko próbują zachęcać do kupowania ich papierów. Specjalną ofertę dla udziałowców mają: Answear, Atrem, cyber_Folks, Immobile, Neptis, Orlen, PJP Makrum, PZU, Tatry Mountain Resorts i Unimot. To niewiele.

Publikacja: 11.07.2025 15:53

Programy lojalnościowe dla akcjonariuszy. Co oferują spółki z GPW?

Programy lojalnościowe dla akcjonariuszy. Co oferują spółki z GPW?

Foto: AdobeStock

W ubiegłym roku udział krajowych inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym GPW wyniósł zaledwie 13 proc. Tym samym ich znaczenie kolejny rok z rzędu zmalało. Ostatnio, niższy udział niż obecnie mieli w 2019 r.

Spadające znaczenie krajowych inwestorów indywidualnych na GPW to przynajmniej częściowo konsekwencja tego, że część emitentów zdaje się w ogóle nie dbać o właściwą komunikację z akcjonariuszami, nie mówiąc już o stosowaniu jakichkolwiek zachęt do kupowania ich papierów. Tymczasem jednym z narzędzi, które mogłoby wiązać inwestorów ze spółką, są programy lojalnościowe. Z naszych wyliczeń wynika, że dziś funkcjonuje ich na rynku publicznym w Polsce około dziesięciu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Inwestycje w sztukę. Fenomen sukcesu Ewy Juszkiewicz
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Ceny akcji poszybowały wysoko. Tak, jak nigdy wcześniej
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Portfel rynków wschodzących raczej się nie sprawdza. A pojedyncze kraje?
Poradniki Rzeczpospolitej Ekonomia
Na pofabrycznych terenach rosną miasta kwadransowe. W co zainwestować?
poradniki
Działek szukają budujący domy i inwestorzy chcący dobrze ulokować kapitał
Reklama
Reklama