Reklama
Rozwiń
Reklama

Rewolucja na korzyść podatników – nowe zasady w ordynacji podatkowej

Ostatnie zmiany w ordynacji podatkowej: limit czasowy dotyczący naliczania odsetek i zasada domniemania niewinności oznaczają dla podatników realną poprawę pewności prawnej i wzmacniają ich pozycję w sporze z fiskusem.

Publikacja: 01.12.2025 05:20

Rewolucja na korzyść podatników – nowe zasady w ordynacji podatkowej

Rewolucja na korzyść podatników – nowe zasady w ordynacji podatkowej

Foto: Adobe Stock

Przez lata polski system skarbowy charakteryzował się asymetrią władzy, w której uprawnienia organów kontroli skarbowej były stale wzmacniane kolejnymi regulacjami. Cykliczne zmiany w przepisach nieustannie poszerzały kompetencje skarbówki, co często przekładało się na trudniejszą pozycję podatnika w relacji z państwem. Ten kontekst historyczny sprawia, że ostatnie nowelizacje ordynacji podatkowej nabierają znaczenia przełomowego. Wprowadzone zmiany, choć nie są bardzo obszerne, stanowią fundamentalną reorientację filozofii stojącej za postępowaniem podatkowym i kontrolami skarbowymi, działając zdecydowanie na korzyść podatników.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo podatkowe
Biała lista, split payment i inne pułapki w kodeksie karnym skarbowym
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo podatkowe
Odpowiedzialność za przestępstwa skarbowe – czy winny zawsze się znajdzie?
Prawo podatkowe
Działalność niezależnego agenta nie kreuje zakładu podatkowego
Prawo podatkowe
Czynności sprawdzające – zakres, procedury i skutki dla przedsiębiorców
Prawo podatkowe
Dobrowolne poddanie się odpowiedzialności – kiedy i dlaczego się opłaca
Reklama
Reklama