E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Do zawarcia umowy w sieci nie dojdzie, jeśli przedsiębiorca nie zorganizuje tak sprzedaży, aby konsument w momencie kupowania wyraźnie potwierdził, że wie, iż zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty, np. poprzez użycie czytelnego przycisku „zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

Publikacja: 22.12.2014 07:20

E-sklepy: zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w internecie

Foto: Rzeczpospolita

Wraz z wejściem w życie 25 grudnia nowej ustawy o prawach konsumenta (DzU z 24 czerwca, poz. 827), implementującej dyrektywę 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów, zwiększy się zakres obowiązków informacyjnych przedsiębiorców działających w sieci. Przedsiębiorcy powinni uważnie zapoznać się z katalogiem nowych informacji, gdyż niezrealizowanie ich może spowodować poważne konsekwencje.

Wola związania się umową

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?