Obowiązki przedsiębiorcy wobec konsumentów: strona internetowa i konto użytkownika jako trwały nośnik

Czy przekazanie informacji konsumentom na stronie internetowej w ramach indywidualnego konta użytkownika spełnia warunek ich utrwalenia na „trwałym nośniku"? UOKiK wydał niedawno istotny pogląd w tej kwestii.

Aktualizacja: 14.04.2017 08:18 Publikacja: 14.04.2017 02:00

Obowiązki przedsiębiorcy wobec konsumentów: strona internetowa i konto użytkownika jako trwały nośnik

Foto: Fotolia

UOKiK wydał niedawno istotny pogląd w sprawie o sygn. akt III Ca 529/16, odnośnie kwalifikacji strony internetowej przedsiębiorcy i konta użytkownika jako „trwałego nośnika", za pomocą którego spełniane są względem konsumenta stosowne obowiązki informacyjne. Choć pogląd ten wydany został na tle stanu faktycznego regulowanego ustawą o kredycie konsumenckim, to z pewnością należy go mieć na uwadze również z perspektywy wszelkich innych przedsięwzięć e-commerce, nie tylko tych o charakterze finansowym.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?