Reklama

Firmy nie przywiązują wagi do ochrony danych osobowych

Za nieprzestrzeganie nowych przepisów o ochronie prywatności klientów firmom grozić będą kary do 20 mln euro.

Aktualizacja: 31.05.2016 06:34 Publikacja: 30.05.2016 19:53

Foto: 123RF

76 proc. polskich przedsiębiorców ma świadomość, że w maju weszło w życie nowe unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez kancelarię Cameron McKenna Greszta i Sawicki.

Tylko 15 proc. ankietowanych planuje zwiększenie zasobów ludzkich i finansowych na ochronę danych. W badaniu CMS wzieło udziała ponad 100 firm. Połowa z nich zatrudnia powyżej 500 osób. Połowa badanych uważa, że ochrona prywatności jest ważna, choćby dlatego, że oczekują jej klienci. Ta kwestia od dawna jest przez część polskiego biznesu traktowana po macoszemu – uważa radca prawny z CMS Marcin Lewoszewski, pomysłodawca i jeden z autorów raportu przygotowanego po badaniu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama