W czerwcu 2012 r. spółka złożyła korektę deklaracji na podatek od nieruchomości za 2008 r. Przyczyną złożenia korekty była zmiana sposobu opodatkowania budynku i budowli dawnego hotelu w związku z utratą od 2004 r. możliwości prowadzenia działalności na powierzchni ponad 10 tys. mkw. tego budynku.
Po przeprowadzeniu postępowania podatkowego prezydent miasta potwierdził, że ogólny stan techniczny budynku jest zły. Jednak w jego ocenie zgodnie z dokumentacją nie jest to proces nieodwracalny. Zdaniem organu podatkowego kluczowym dokumentem jest protokół z okresowej (rocznej) kontroli stanu technicznego budynku. Wynika z niego, że ponieważ budynek wraz z całą infrastrukturą jest nieeksploatowany od listopada 2002 roku, ulega stopniowej i stałej degradacji. Należy jak najszybciej przystąpić do kompleksowej rewitalizacji i modernizacji całego obiektu, wraz z otoczeniem, które nadal nadaje się do pełnienia funkcji hotelowej, gastronomicznej i usługowo-handlowej – zgodnie z założeniami projektowymi. Zdaniem prezydenta budynek, po przeprowadzeniu modernizacji, będzie mógł pełnić swoją dawną funkcję, a jego obecny zły stan techniczny nie stanowi względów technicznych w rozumieniu art. 1a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. W jego ocenie względy techniczne nie mogą być bowiem utożsamiane z przeszkodami o charakterze przejściowym.