KSeF ciągle się zmienia. Firmy ponoszą wydatki. Czy rozliczą je w kosztach?

Zmiany wprowadzane w Krajowym Systemie e-Faktur to problem dla firm, które już zainwestowały w dostosowanie swoich systemów informatycznych. Część poniesionych wydatków może się zmarnować. Czy można je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Publikacja: 23.07.2024 18:24

KSeF ciągle się zmienia. Firmy ponoszą wydatki. Czy rozliczą je w kosztach?

Foto: Adobe Stock

mat

Aleksandra Kalinowska, doradca podatkowy, partner w kancelarii Andersen Tax & Legal w rozmowie z „Rzeczpospolitą” zwraca uwagę, że dostosowanie systemów informatycznych do wymogów KSeF to ustawowy obowiązek. - Nie ma więc wątpliwości, że poniesione w tym celu wydatki są podatkowym kosztem. Dotyczy to także nakładów na rozwiązania informatyczne, które z powodu zmieniających się koncepcji systemu poszły do kosza – uważa ekspertka.

Przywołuje ona niedawną interpretację dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. – Nie chodziło w niej wprawdzie o wydatki związane z KSeF, ale zasady rozliczania wydatków na systemy informatyczne są takie same – wyjaśnia Aleksandra Kalinowska.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama