Reklama
Rozwiń

Kiedy pracownik chce przesunąć urlop

Jeśli pracownik chce przesunąć urlop, powołując się na przyczynę, której nie wymienia kodeks pracy, skalę jej ważności ocenia pracodawca.

Publikacja: 16.06.2015 07:00

Kiedy pracownik chce przesunąć urlop

Foto: 123RF

Co do zasady termin urlopów uzgadniają pracodawca i pracownik. W okresie między takim ustaleniem a rozpoczęciem wakacji bywają jednak sytuacje uniemożliwiające wykorzystanie tego uprawnienia w pierwotnie zakładanym terminie.

Przesunięcie daty urlopu jest zawsze możliwe za zgodą obu stron. Następuje to na zasadzie swobody umów, a kodeks pracy nie wprowadza tu żadnych szczególnych wymagań. Nie ma także znaczenia, kto – pracodawca czy pracownik – występuje z inicjatywą przesunięcia.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego