Kiedy pracownik chce przesunąć urlop

Jeśli pracownik chce przesunąć urlop, powołując się na przyczynę, której nie wymienia kodeks pracy, skalę jej ważności ocenia pracodawca.

Publikacja: 16.06.2015 07:00

Kiedy pracownik chce przesunąć urlop

Foto: 123RF

Co do zasady termin urlopów uzgadniają pracodawca i pracownik. W okresie między takim ustaleniem a rozpoczęciem wakacji bywają jednak sytuacje uniemożliwiające wykorzystanie tego uprawnienia w pierwotnie zakładanym terminie.

Przesunięcie daty urlopu jest zawsze możliwe za zgodą obu stron. Następuje to na zasadzie swobody umów, a kodeks pracy nie wprowadza tu żadnych szczególnych wymagań. Nie ma także znaczenia, kto – pracodawca czy pracownik – występuje z inicjatywą przesunięcia.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki