Reklama
Rozwiń

Ewidencja czasu pracy w dobie epidemii koronawirusa

W okresie pandemii mamy do czynienia z pracą zdalną, przestojami w firmie lub pracą w niższym niż zaplanowany wymiarze. Trzeba je odpowiednio uwzględnić w prowadzonej ewidencji czasu pracy.

Publikacja: 06.05.2020 16:45

Ewidencja czasu pracy w dobie epidemii koronawirusa

Foto: Adobe Stock

Rozporządzenie MRPiPS z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (DzU poz. 2369) wprowadziło nowe wytyczne w zakresie danych, które pracodawca ma umieszczać w prowadzonej ewidencji czasu pracy pracowników. W porównaniu z poprzednio obowiązującymi przepisami, zakres ewidencji został znacznie rozszerzony, a informacje w niej zawierane muszą być bardziej szczegółowe. Obecnie ewidencja czasu pracy ma zawierać dane o:

- liczbie przepracowanych godzin oraz godzinie rozpoczęcia i zakończenia pracy,

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji