Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasami mogą one być przyjmowane jako męczący PR nowych zarządów. Ale zdaniem analityków to dobry sposób na pokazanie, jak firma chce wykorzystać szanse i jak chce unikać zagrożeń.

Publikacja: 10.12.2024 05:18

Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Foto: Adobe Stock

– Nasz bank dysponuje swoją strategią, którą spisał na przełomie 2004 i 2005 roku i się jej trzyma, ona nadal działa – w ten sposób Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, odpowiedział ostatnio na pytanie, kiedy poznamy nową strategię banku. ING przedstawia aktualizację swojej strategii i co roku raportuje poziom osiągnięcia wyznaczonych celów, ale wypowiedź prezesa Bartkiewicza to dobra okazja, by się zastanowić, czy firmom w ogóle potrzebne są ciągle nowe strategie. Czy to raczej okazja do autopromocji zarządu, czy dobra praktyka rynkowa?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Cyberochrona polskich firm dziurawa jak sito. Oto najsłabszy punkt
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Raporty ekonomiczne
Co trzeci Polak uważa, że centrów handlowych jest za dużo
Raporty ekonomiczne
Mieszkanie na wynajem od firmy. Czym kusi PRS?
Raporty ekonomiczne
Europa przeprasza się z autami na prąd
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Raporty ekonomiczne
Nagła zmiana trendu: klienci znów chętnie kupują auta na prąd
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście