Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasami mogą one być przyjmowane jako męczący PR nowych zarządów. Ale zdaniem analityków to dobry sposób na pokazanie, jak firma chce wykorzystać szanse i jak chce unikać zagrożeń.

Publikacja: 10.12.2024 05:18

Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Foto: Adobe Stock

– Nasz bank dysponuje swoją strategią, którą spisał na przełomie 2004 i 2005 roku i się jej trzyma, ona nadal działa – w ten sposób Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, odpowiedział ostatnio na pytanie, kiedy poznamy nową strategię banku. ING przedstawia aktualizację swojej strategii i co roku raportuje poziom osiągnięcia wyznaczonych celów, ale wypowiedź prezesa Bartkiewicza to dobra okazja, by się zastanowić, czy firmom w ogóle potrzebne są ciągle nowe strategie. Czy to raczej okazja do autopromocji zarządu, czy dobra praktyka rynkowa?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Koniec niektórych zawodów. Jak AI zmienia rynek pracy?
Raporty ekonomiczne
Złe prognozy dla świata. Przed nami trudna dekada
Raporty ekonomiczne
Wiemy, ile zarabiają zarządy. Ich pensje będą rosły
Raporty ekonomiczne
Długa lista programów wsparcia w 2025 r. Część 3 – regiony
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Raporty ekonomiczne
Czy Polska musi się obawiać amerykańskiego embarga na chipy? Eksperci są zgodni
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego