Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasami mogą one być przyjmowane jako męczący PR nowych zarządów. Ale zdaniem analityków to dobry sposób na pokazanie, jak firma chce wykorzystać szanse i jak chce unikać zagrożeń.

Publikacja: 10.12.2024 05:18

Po co firmom strategie? To nachalna propaganda czy dobra praktyka?

Foto: Adobe Stock

– Nasz bank dysponuje swoją strategią, którą spisał na przełomie 2004 i 2005 roku i się jej trzyma, ona nadal działa – w ten sposób Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, odpowiedział ostatnio na pytanie, kiedy poznamy nową strategię banku. ING przedstawia aktualizację swojej strategii i co roku raportuje poziom osiągnięcia wyznaczonych celów, ale wypowiedź prezesa Bartkiewicza to dobra okazja, by się zastanowić, czy firmom w ogóle potrzebne są ciągle nowe strategie. Czy to raczej okazja do autopromocji zarządu, czy dobra praktyka rynkowa?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Tajemniczy skok zwolnień grupowych w marcu
Raporty ekonomiczne
Polacy nie mogą spać, biznes traci na tym krocie
Raporty ekonomiczne
Prawnicy i programiści powinni się bać? Widać efekty AI
Raporty ekonomiczne
Wiceminister klimatu: Myślimy, co powinno być następnym krokiem po systemie kaucyjnym
Raporty ekonomiczne
Pozytywny wkład Ukraińców do PKB Polski