Reklama

Sztuczna inteligencja na zaciągniętym hamulcu

Badania pokazują, że poziom rozwoju AI w biznesie jest w Polsce na wczesnym etapie. To wina braku specjalistów od tej technologii i strachu przed tym, „co powiedzą klienci”.

Publikacja: 02.07.2025 04:40

Szacuje się, iż dziś aż 6 na 10 firm jest zdania, iż klienci preferują kontakt z ich pracownikami za

Szacuje się, iż dziś aż 6 na 10 firm jest zdania, iż klienci preferują kontakt z ich pracownikami zamiast rozmów z botami

Foto: shutterstock

Zjawiska dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji nie można traktować już jako tzw. hype’u – w 2025 r. technologia ta dla biznesu jest już fundamentem. Tak twierdzą eksperci ze StartupBlink, wskazując, że pora na zmianę myślenia, gdyż AI napędza dziś już ponad 6 proc. wszystkich globalnych start-upów i stanowi o sile niemal co dziesiątego jednorożca. „Takie narzędzia zwiększające produktywność, przyspieszające innowacje i przekształcające branże na dużą skalę pełnią obecnie centralną rolę w kształtowaniu gospodarki” – pisze StartupBlink.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama