Reklama

Sztuczna inteligencja na zaciągniętym hamulcu

Badania pokazują, że poziom rozwoju AI w biznesie jest w Polsce na wczesnym etapie. To wina braku specjalistów od tej technologii i strachu przed tym, „co powiedzą klienci”.

Publikacja: 02.07.2025 04:40

Szacuje się, iż dziś aż 6 na 10 firm jest zdania, iż klienci preferują kontakt z ich pracownikami za

Szacuje się, iż dziś aż 6 na 10 firm jest zdania, iż klienci preferują kontakt z ich pracownikami zamiast rozmów z botami

Foto: shutterstock

Zjawiska dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji nie można traktować już jako tzw. hype’u – w 2025 r. technologia ta dla biznesu jest już fundamentem. Tak twierdzą eksperci ze StartupBlink, wskazując, że pora na zmianę myślenia, gdyż AI napędza dziś już ponad 6 proc. wszystkich globalnych start-upów i stanowi o sile niemal co dziesiątego jednorożca. „Takie narzędzia zwiększające produktywność, przyspieszające innowacje i przekształcające branże na dużą skalę pełnią obecnie centralną rolę w kształtowaniu gospodarki” – pisze StartupBlink.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny rozkręca się powoli
Raporty ekonomiczne
Kolej bije rekordy. Na polskie tory wjeżdża konkurencja
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Gry wideo to nie zabawa. Tak rodzą się biznesowi giganci
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama