Reklama

Prognozy gospodarcze. Dobry czas dla lotnictwa i pasażerów? Ceny spadną

Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.

Publikacja: 27.01.2025 18:07

2024 rok okazał się korzystny dla finansów, co pozwoliło europejskim liniom lotniczym zarobić na każ

2024 rok okazał się korzystny dla finansów, co pozwoliło europejskim liniom lotniczym zarobić na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dol. A LOT-owi bez problemów przelać na początku stycznia na konto Skarbu Państwa 450 mln dol. z tytułu kolejnej raty pożyczki z pomocy publicznej

Foto: shutterstock

Dla wszystkich pasażerów jest dobra wiadomość: ceny biletów w 2025 roku będą spadać, zresztą widać to już po wyjątkowych promocjach. Z drugiej strony geopolityka nie pomaga branży lotniczej. Wprawdzie trochę ucichł konflikt na Bliskim Wschodzie, większość linii lotniczych wróciła do Izraela, ale nad Rosją jest coraz bardziej niebezpiecznie. I to z kilku powodów. Nie pomaga też zmiana klimatu, która jest powodem zakłóceń w podróżach.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama