Reklama

Inwestycje zagraniczne wychodzą z zakrętu. Szykuje się poprawa po słabym roku

Po alarmujących raportach o stanie inwestycji zagranicznych w Polsce w dwóch poprzednich latach z PAIH płyną sygnały, że ich napływ zdecydowanie poprawi się w tym roku.

Publikacja: 10.07.2025 04:41

PAIH uważa, że Polska jest wciąż postrzegana jako bezpieczny kraj

PAIH uważa, że Polska jest wciąż postrzegana jako bezpieczny kraj

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

- Czekamy jeszcze na oficjalne wyniki za pierwsze półrocze tego roku, ale już teraz po cząstkowych danych widzimy, że sytuacja z inwestycjami, które obsługujemy jako Polska Agencja Inwestycji i Handlu, jest bardzo dobra – mówi Marcin Graczyk, rzecznik prasowy PAIH.

To ważny sygnał, bo w ostatnich czasach bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) mocno spadały. Według czerwcowego raportu UNCTAD o inwestycjach globalnych, napływ BIZ do Polski w ubiegłym roku zaliczył dramatyczny spadek do 12,74 mld dol. z 28,36 mld dol. Agencja PAIH, która oczywiście prowadzi tylko część BIZ w Polsce, zakończyła ubiegły rok z 20 projektami mniej niż rok wcześniej. 

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Został już tylko miesiąc do startu sytemu kaucyjnego. Nikt nie jest zadowolony
Raporty ekonomiczne
Kryzys w dużym AGD trwa, produkcja w Polsce pod kreską
Raporty ekonomiczne
Jak dobre zbiory wpłyną na ceny żywności? Taniej raczej nie będzie
Raporty ekonomiczne
Coraz więcej bogatych nad Wisłą. Co robią z pieniędzmi?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Raporty ekonomiczne
Jaka dziura w budżecie na 2026 r.? Znowu może paść rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama