Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt zmiany zachowań konsumenckich oraz rozwoju sprzedaży internetowej. Swoje robi też odpływ klientów z Ukrainy.

Publikacja: 10.03.2025 05:19

Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Foto: Adobe Stock

W styczniu i lutym 2025 r. w ujęciu rocznym liczba klientów w centrach handlowych spadła o 7 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud i UCE Research, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Patrząc na dane z województw, największe spadki nastąpiły w woj. podkarpackim i świętokrzyskim – o 12 proc., zaś w podlaskim 11 proc.

– Spadek może zależeć od wielu czynników. Jednym z nich może być dalsza popularyzacja platform e-commerce i przechodzenie części kupujących wyłącznie na zakupy online. Innym potencjalnym czynnikiem, który mógł mieć wpływ na liczbę klientów w galeriach, jest inna struktura promocji i wyprzedaży niż rok wcześniej – mówi Mateusz Nowak z Proxi.cloud.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Co się naprawdę dzieje na rynku pracy? "Bilans dwóch „światów” jest bliski zera"
Raporty ekonomiczne
Dotacyjny marzec biznesu nie rozpieszcza, ale są perełki
Raporty ekonomiczne
W internecie kwitną średniaki. E-sklepy zarabiają coraz lepiej
Raporty ekonomiczne
Dobre biuro jest zachętą dla pracowników. Na celowniku topowe adresy
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Raporty ekonomiczne
Strach przez botami. Dlaczego fala AI nie porwała polskich firm?