Reklama

Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt zmiany zachowań konsumenckich oraz rozwoju sprzedaży internetowej. Swoje robi też odpływ klientów z Ukrainy.

Publikacja: 10.03.2025 05:19

Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Foto: Adobe Stock

W styczniu i lutym 2025 r. w ujęciu rocznym liczba klientów w centrach handlowych spadła o 7 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud i UCE Research, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Patrząc na dane z województw, największe spadki nastąpiły w woj. podkarpackim i świętokrzyskim – o 12 proc., zaś w podlaskim 11 proc.

– Spadek może zależeć od wielu czynników. Jednym z nich może być dalsza popularyzacja platform e-commerce i przechodzenie części kupujących wyłącznie na zakupy online. Innym potencjalnym czynnikiem, który mógł mieć wpływ na liczbę klientów w galeriach, jest inna struktura promocji i wyprzedaży niż rok wcześniej – mówi Mateusz Nowak z Proxi.cloud.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Wystarczy próbka głosu pracownika, by okraść firmę
Raporty ekonomiczne
AI szybko zmienia rynek pracy w polskim IT
Raporty ekonomiczne
Przetrwają najlepsze galerie handlowe. Inne znikają z miast
Raporty ekonomiczne
Europa ucieka nam w wyścigu robotów
Raporty ekonomiczne
Biura podróży nie dostrzegły AI
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama