Reklama
Rozwiń

Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt zmiany zachowań konsumenckich oraz rozwoju sprzedaży internetowej. Swoje robi też odpływ klientów z Ukrainy.

Publikacja: 10.03.2025 05:19

Centra handlowe mają problem. Z internetem i odpływem Ukraińców

Foto: Adobe Stock

W styczniu i lutym 2025 r. w ujęciu rocznym liczba klientów w centrach handlowych spadła o 7 proc. – wynika z raportu Proxi.cloud i UCE Research, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Patrząc na dane z województw, największe spadki nastąpiły w woj. podkarpackim i świętokrzyskim – o 12 proc., zaś w podlaskim 11 proc.

– Spadek może zależeć od wielu czynników. Jednym z nich może być dalsza popularyzacja platform e-commerce i przechodzenie części kupujących wyłącznie na zakupy online. Innym potencjalnym czynnikiem, który mógł mieć wpływ na liczbę klientów w galeriach, jest inna struktura promocji i wyprzedaży niż rok wcześniej – mówi Mateusz Nowak z Proxi.cloud.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Budimex i Mirbud uciekają konkurencji na budowach szybkich dróg
Raporty ekonomiczne
Europejska motoryzacja na rozdrożu. Musi się oprzeć na technologii
Raporty ekonomiczne
Drobny biznes w Polsce wciąż jest offline. Firmy nie wykorzystają nowej szansy
Raporty ekonomiczne
Biżuterię można projektować szybciej. AI wykryje wady i spersonalizuje pierścionek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Raporty ekonomiczne
Rynek taxi łapie oddech. Nie na długo?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń