Reklama
Rozwiń
Reklama

„Niezatrudnialni”. Pracodawcy nieufni wobec Zetek

Gorsza koniunktura na rynku pracy zmienia podejście firm do pokolenia Z. O ile wcześniej wielu pracodawców starało się zrozumieć Zetki i dopasować do ich oczekiwań, o tyle teraz częściej podkreślają swoje wymagania wobec młodych ludzi.

Publikacja: 19.11.2025 04:06

Pracodawcy nieufni wobec Zetek. Czy młodzi mają szansę na etat?

Pracodawcy nieufni wobec Zetek. Czy młodzi mają szansę na etat?

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie różnice wartości występują między pokoleniem Z a menedżerami starszych pokoleń?
  • Jak wpływa rozwój sztucznej inteligencji na zatrudnialność młodych pracowników?
  • Jakie są szczególne trudności pokolenia Z w wejściu na rynek pracy w USA i Polsce?
  • Jak wygląda współpraca międzypokoleniowa i jakie są jej główne wyzwania?
Pozostało jeszcze 96% artykułu

- Od lat obserwuję narastanie tego konfliktu – w szkołach i salach konferencyjnych. Firmy są sfrustrowane. Młodzi ludzie są sfrustrowani. A nad tym wszystkim wisi sztuczna inteligencja zagrażająca nielicznym stanowiskom na poziomie podstawowym, o które pokoleniu Z już teraz jest trudno – twierdzi Suzy Welch, amerykańska dziennikarka biznesowa i profesor praktyki zarządzania w NYU Stern School of Business, komentując w serwisie stacji CNBC wyniki badania, które wywołało szeroką debatę w korporacyjnym świecie USA. Nie tyle zresztą samo badanie (które przeprowadziła jej firma, Becoming You Labs), ile wnioski prowadzące Suzy Welch do ostrzeżenia, że w USA przeważająca większość młodych ludzi z pokolenia Z (urodzonych w latach 1995–2012) w praktyce może być niezatrudnialna.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Rewolucja AI kosztuje fortunę. Firmy muszą znaleźć dodatkowe 2 bln dol.
Raporty ekonomiczne
Kto zyskuje na sprzedaży uprawnień do emisji CO2? Jest rozliczenie ETS
Raporty ekonomiczne
Rozkręca się kolejowe starcie o pasażera
Raporty ekonomiczne
Gorąca jesień w branży gier. Wiemy, co szykują studia z Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Szklany sufit ma się dobrze. Mało kobiet w zarządach
Reklama
Reklama