Ray-Ban zaczyna rewolucję. Ikony świata stylu w całkowicie nowej odsłonie

Ray-Ban, legendarna marka w świecie okularów, przywraca klasyczne wersje swoich bestsellerowych modeli, które stały się klasyką nowoczesnego stylu. Zatrudnienie gwiazdy muzyki w roli dyrektora kreatywnego ma pomóc w dotarciu do młodych klientów i klientek.

Publikacja: 25.04.2025 11:10

Amerykański raper ASAP Rocky został dyrektorem kreatywnym marki Ray-Ban. Ma bardzo szerokie uprawnie

Amerykański raper ASAP Rocky został dyrektorem kreatywnym marki Ray-Ban. Ma bardzo szerokie uprawnienia – odpowiada za kampanie, estetykę wizualną oraz kształt nowych kolekcji.

Foto: Marechal Aurore/ABACA/PAP

ACH

Ray-Ban to marka, o której bez odrobiny przesady można powiedzieć, że w świecie okularów ma status kultowy. Liczba modeli, które zyskały ogromną popularność, stając się symbolem ponadczasowego stylu i elegancji, może zaskakiwać. Archiwum Ray-Bana to kopalnia produktów, które po wielu dekadach wciąż cieszą się dużą popularnością. 

Ray-Ban Mega Balorama: powrót ikony stylu

W tym roku amerykańska marka powraca z nową odsłoną swoich słynnych modeli, przywracając do życia wzory, które przez dekady kształtowały modę i kulturę. Wydarzeniem tego sezonu jest ponowne wprowadzenie modelu Ray-Ban Balorama – zaprezentowanego po raz pierwszy w 1967 roku i będącego jednym z symboli stylu lat 70. Ten klasyczny fason w nowej odsłonie zyskał nowoczesne akcenty, zachowując jednocześnie swój charakterystyczny styl.

Czytaj więcej

Głośny debiut kolekcji polskiej projektantki dla H&M. Puste półki w kilka minut

Ray-Ban Balorama to okulary, które stały się znakiem rozpoznawczym ikon popkultury i filmowych „twardzieli”. Teraz wracają, w unowocześnionej wersji, jako Mega Balorama.

Foto: Materiały prasowe

Powracają także inne słynne modele Ray-Bana, takie jak Clubmaster czy Wayfarer, również w zmienionej formie – jako Mega Clubmaster i Mega Wayfarer. Są wyraźnie masywniejsze od pierwowzorów, a jednocześnie zachowują oryginalną estetykę, elegancję i lekkość.

Foto: Materiały prasowe

Ray-Ban przechodzi obecnie małą rewolucję. Słynna amerykańska marka kojarzona była dotąd z nowoczesnym, ale klasycznym stylem. Zatrudnienie na początku 2025 roku na stanowisku dyrektora kreatywnego ASAP Rocky'ego, znanego amerykańskiego rapera, ma zmienić to postrzeganie i doprowadzić do zdefiniowania na nowo „stylu Ray-Ban”. ASAP Rocky dostał bardzo szerokie uprawnienia – odpowiada za kampanie, estetykę wizualną oraz kształt nowych kolekcji.

Historia marki Ray-Ban

Ray-Ban to amerykańska marka, której historia rozpoczęła się w 1937 roku – wtedy powstał pierwszy model Aviator, zaprojektowany z myślą o pilotach amerykańskich sił powietrznych. Pierwotnie kluczowa była funkcjonalność, oprawki zaprojektowano tak, by minimalizować ryzyko oślepienia pilota przez słońce. Szybko jednak okazało się, że Aviator to niezwykle stylowy model okularów, co zadecydowało o jego globalnej popularności, trwającej zresztą do dzisiaj. 

Foto: Materiały prasowe

W 1952 roku na rynku pojawił się model Wayfarer, który zapewnił sobie miejsce w świecie popkultury drugiej połowy XX wieku. Te okulary nosili wszyscy – od gwiazd Hollywood przez sportowców i biznesmenów po znanych artystów. Stylistykę Wayfererów starało się naśladować bardzo wielu producentów okularów, co jest wyrazem uznania dla ponadczasowego projektu z 1952 roku 

W kolejnych dekadach dołączyły kolejne modele – takie jak Clubmaster czy Round. Dzięki Aviatorom, Wayfarerom czy Clubmasterom, marka Ray-Ban zyskała globalną rozpoznawalność i popularność. Okulary tej marki nosili generał Douglas MacArthur, Bob Dylan, James Dean, Andy Warhol i bohaterowie filmu „Blues Brothers”, Dzisiaj Ray-Ban, od 1999 roku należący do włoskiego potentata, Luxxotica Group, uznawany jest za najważniejszą na świecie markę na rynku oprawek okularowych.

Moda
Dotkliwe straty słynnego włoskiego domu mody. Dziesiątki butików do zamknięcia
Moda
Głośny debiut kolekcji polskiej projektantki dla H&M. Puste półki w kilka minut
Moda
„Nowa nostalgia” hitem wśród pokolenia Z. Ten trend to przewrót w świecie mody
Moda
Rekordowe wyniki potentata rynku mody. Pomogła kapryśna pogoda w Europie
Moda
Mercedes-Benz, Moncler i Nigo łączą siły. Projekt na styku mody i motoryzacji