Reklama
Rozwiń

10 problemów przedsiębiorców z e-fakturami

Dwie daty wystawienia dokumentu, paczki faktur, załączniki – to pierwsze dylematy firm korzystających z e-fakturowania.

Publikacja: 31.01.2023 03:00

10 problemów przedsiębiorców z e-fakturami

Foto: Adobe Stock

Choć Krajowy System e-Faktur, czyli centralna baza, w której trzeba raportować wszystkie transakcje, będzie obowiązkowy dopiero od 1 stycznia 2024 r., wiele firm korzysta już z niego dobrowolnie.

– I okazuje się, że jest z tym mnóstwo problemów. Począwszy od kłopotów przy logowaniu się do systemu, a skończywszy na wprowadzaniu paczek, w których jest po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset faktur – mówi Monika Michałowska ze Stowarzyszenia Współpracujących Biur Rachunkowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
To ostatnie chwile, żeby nie zapłacić więcej za prąd. Mija ważny termin
ABC Firmy
Nowy obowiązek dla przedsiębiorców od 1 lipca. Chodzi o e-doręczenia
ABC Firmy
Firmy mają uzyskać szybszy dostęp do danych z rejestru PESEL i nie tylko
ABC Firmy
UE „pogrzebie” producentów roślinnych suplementów? Niejednoznaczny wyrok TSUE
ABC Firmy
Można wykonać test i sprawdzić, jak firma jest przygotowana do raportowania ESG