10 problemów przedsiębiorców z e-fakturami

Dwie daty wystawienia dokumentu, paczki faktur, załączniki – to pierwsze dylematy firm korzystających z e-fakturowania.

Publikacja: 31.01.2023 03:00

10 problemów przedsiębiorców z e-fakturami

Foto: Adobe Stock

Choć Krajowy System e-Faktur, czyli centralna baza, w której trzeba raportować wszystkie transakcje, będzie obowiązkowy dopiero od 1 stycznia 2024 r., wiele firm korzysta już z niego dobrowolnie.

– I okazuje się, że jest z tym mnóstwo problemów. Począwszy od kłopotów przy logowaniu się do systemu, a skończywszy na wprowadzaniu paczek, w których jest po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset faktur – mówi Monika Michałowska ze Stowarzyszenia Współpracujących Biur Rachunkowych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
14 postulatów ws. deregulacji i uproszczeń dla biznesu. Premier już je otrzymał
ABC Firmy
Pieczątki, kontrole, wezwania. Rząd ujawnił, jak chce zmniejszyć biurokrację
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zyskają dodatkowy czas na wykup gruntu. Jest nowy projekt ustawy
ABC Firmy
Przedsiębiorcy mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupu auta elektrycznego
ABC Firmy
Bez specjalnego oświadczenia trzeba zwrócić dopłaty do prądu. Jak i do kiedy je złożyć?