Aktualizacja: 21.04.2021 11:14 Publikacja: 21.04.2021 02:00
Foto: Adobe Stock
Jak powszechnie wiadomo, postępowanie administracyjne może zostać wszczęte z urzędu lub na wniosek strony. W tym drugim przypadku postępowanie zazwyczaj jest wszczynane dlatego, że strona zainteresowana jest uzyskaniem od organu określonego rozstrzygnięcia danej sprawy – zależy jej na decyzji o konkretnej treści, zgodnej z jej intencjami. Powyższe nie skutkuje oczywiście zdjęciem z organu przewidzianego w art. 7 k.p.a. obowiązku podejmowania, również z urzędu, wszelkich czynności niezbędnych do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz niezbędnych do załatwienia sprawy – zasada tzw. prawdy obiektywnej wiąże organ zarówno w postępowaniu zainicjowanym wnioskiem strony, jak i wszczętym z urzędu. Organ w toku postępowania gromadzi zatem dowody i materiały, pozwalające na załatwienie rozpoznawanej sprawy. W końcowej fazie postępowania są one weryfikowane i oceniane, co znajduje swe odzwierciedlenie w treści decyzji administracyjnej.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas