Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Przepisy przewidują, że zarządzanie publicznymi szkołami i placówkami oświatowymi powinno odbywać się w sposób uspołeczniony. Realizacji tego celu służą specjalne organy działające na poziomie jednostek samorządu terytorialnego i szkół.

Publikacja: 24.10.2022 21:17

Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Foto: Adobe Stock

Edukacja jest najbardziej doniosłym społecznie zadaniem wykonywanym przez samorząd terytorialny. Większość środków finansowych, jakimi dysponują jednostki samorządu terytorialnego angażowana jest na ten cel. Ponadto wykonywanie tego zadania wiąże się z koniecznością godzenia różnych grup interesariuszy – uczniów, ich rodziców, nauczycieli oraz samych j.s.t.

Jakie organy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami