Reklama
Rozwiń
Reklama

Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Przepisy przewidują, że zarządzanie publicznymi szkołami i placówkami oświatowymi powinno odbywać się w sposób uspołeczniony. Realizacji tego celu służą specjalne organy działające na poziomie jednostek samorządu terytorialnego i szkół.

Publikacja: 24.10.2022 21:17

Czynnik społeczny w zarządzaniu szkołami (1)

Foto: Adobe Stock

Edukacja jest najbardziej doniosłym społecznie zadaniem wykonywanym przez samorząd terytorialny. Większość środków finansowych, jakimi dysponują jednostki samorządu terytorialnego angażowana jest na ten cel. Ponadto wykonywanie tego zadania wiąże się z koniecznością godzenia różnych grup interesariuszy – uczniów, ich rodziców, nauczycieli oraz samych j.s.t.

Jakie organy

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama