Aktualizacja: 04.11.2024 05:10 Publikacja: 23.08.2023 10:10
Foto: Adobe Stock
Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, czyli AI) to w pewnym uproszczeniu zbiór algorytmów i modeli matematycznych, które w założeniu mają działać podobnie jak ludzki mózg. Podobieństwo polega na tym, że tak jak ludzki mózg rozwija się i uczy pod wpływem bodźców i nowych informacji, tak i te systemy stają się coraz skuteczniejsze, bardziej sprawne dzięki ogromnej ilości danych, które przetwarzają w każdej sekundzie. Sztucznie inteligentny system prognozuje lub podejmuje określone działania w oparciu o wzorce w istniejących danych, tj. posiadane informacje, tak że może „uczyć się” na błędach, aby zwiększyć swoją precyzję i poprawność.
W najnowszym numerze dodatku „Administracja” sporo miejsca poświęcamy tematyce funkcjonowania spółek komunalnych.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
W wyniku zmiany przepisów rada nadzorcza w spółce komunalnej uzyskała bardzo skuteczne narzędzie do realizowania swoich zadań.
Ocena podwójnej roli samorządu jako organu interpretacyjnego oraz wnioskującego o jej wydanie nie jest jednoznaczna i wywołuje wątpliwości.
Samo posiadanie przez gminę statusu podatnika podatku od nieruchomości, nie daje jej legitymacji do wniesienia skargi do sądu administracyjnego na interpretację indywidualną, którą wydał dla niej jej organ wykonawczy.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Sąd Najwyższy stosuje prymat dyrektyw wykładni celowościowej w stosunku do przepisów regulujących obowiązek zawierania umów o odprowadzanie ścieków przez spółkę komunalną.
Nieprecyzyjne wskaźniki, puste hasła i nieprzemyślane projekty – tak część ekspertów ocenia projekt opracowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji dokumentu, który ma być swoistą mapą budowy nad Wisłą innowacyjnej gospodarki.
Odroczone płatności podbijają rynek handlowy, a korzysta z nich coraz więcej konsumentów. Sezon świąteczny zapowiada się pod tym względem rekordowo. Również dzięki zakupom firmowym
Pracodawcy mają informować związkowców o stosowanych systemach sztucznej inteligencji. Biznes się obawia, że wyciekną tajemnice przedsiębiorstw.
Przekonać pracowników, że sztuczna inteligencja wraz z robotyzacją stanowią dla nich egzystencjalne zagrożenie, i dzięki temu odzyskać siły – to może być nowa strategia związków zawodowych.
Tempo, w jakim firmy w Polsce wdrażają narzędzia sztucznej inteligencji, jest najwyższe w całej Europie. Co z tego, skoro tylko co piąty pracownik używa takich systemów. Problemem są brak kompetencji i strach przed utratą pracy.
Czy rynek motoryzacyjny czekają wielkie zmiany? Jaką rolę mogą odegrać w nim chińskie firmy? O tym w programie Rzecz o Biznesie. Gościem Przemysława Tychmanowicza był Jacek Opala, prezes Exact x Forestall.
Hyundai i niemiecka firma Zeiss pracują nad holograficznym wyświetlaczem przeziernym (HUD), który wykorzystuje przednią szybę samochodu jako przezroczysty wyświetlacz do pokazywania informacji bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.
OpenAI uruchomiło funkcję wyszukiwania w ChatGPT, swoim najpopularniejszym na świecie chatbocie. Dzięki temu start-up, kierowany przez Sama Altmana, może skutecznie konkurować z wyszukiwarkami takimi jak Google czy Bing Microsoftu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas